Review: Downton Abbey – Een terugblik

“All this endless thinking. It’s very overrated” – Violet, Dowager Countess of Grantham

p1020802-2

Dat de Britse kostuumdrama Downton Abbey populair is, moge duidelijk zijn met miljoenen kijkers over de hele wereld. Helaas is de serie vorig jaar ten einde gekomen In Nederland is begin januari 2016 de laatste aflevering uitgezonden. Maar om na te genieten van deze geweldige serie, waar ook ik groot fan van ben, is er het boek Downton Abbey – Een terugblik. Ik ben er heel blij mee en daarom in deze blog een review!

Indeling

Het boek wordt met recht een coffee table book genoemd, want met ruime afmetingen en 317 pagina’s is het boek duidelijk aanwezig in je boekenkast of op de tafel. Het boek is handig en mooi ingedeeld. In alle p1020811hoofdstukken vind je een stukje geschiedenis over hoe het in de tijd van Downton Abbey ging in de voorname huizen, maar ook het leven om de landgoederen heen. Dat stukje geschiedenis wordt verweven met informatie over filmen op de locaties tijdens de serie, quotes van personages, mooie foto’s en interviews met de castleden. Ik vind het erg leuk dat er aan het eind een uitgebreide overview staat van de afleveringen. Zo kun je, als je de serie weer terug kijkt, even een samenvatting van de aflevering terug lezen.

Wat vind ik er van

Hoewel de hoeveelheid tekst soms wat overweldigend is, vind ik toch dat je p1020817als fan van de serie dit boek gelezen moet hebben! Het is gewoon heerlijk nagenieten met mooie foto’s, leuke herinneringen aan bepaalde afleveringen en het is ook leuk om te lezen hoe de cast- en crewleden het maken van de serie hebben ervaren. Daarnaast is het boek van goede kwaliteit, wat het leesplezier alleen maar vergroot!

Aanschaffen

Helaas is het boek op het moment bij verschillende winkels niet leverbaar. Wel kun je bij Bol.com aangeven dat je een berichtje wilt ontvangen als het boek weer leverbaar is. Doe dat hier. Het boek is ook te leen bij de grotere bibliotheken. In de tussentijd kan je natuurlijk wel de serie (terug)kijken! Ook de dvd’s zijn te leen bij de bibliotheken of te koop bij Bol.com en Free Record Shop (Boekenvoordeel).

Volg jij ook de serie Downton Abbey ? Wie is jouw favoriete personage? Laat het weten in de reacties hieronder!

p1020818           p1020819