Review: Storm Letters van Vuur

“There are some things you can only learn in a storm”

storm letters van vuur
Bron: Vue Cinemas

Storm zijn vader drukt een verboden brief en krijgt de doodstraf. Storm gaat er vandoor met het zetsel en zet daarmee zijn leven op het spel. Totdat hij hulp krijg uit een onverwachte hoek. Wij zijn samen Storm: Letters van Vuur gaan kijken en delen graag met je wat wij er van vinden!

Verhaal

De film gaat over Storm. Storm is een jongen die in de 16e eeuw leeft. Maarten Luther zorgt voor een hoop onrust binnen de katholieke kerk en schrijft een verontrustende brief. De vader van Storm heeft een drukkerij en krijgt de vraag om deze brief te drukken. Helaas komt de inquisitie van de katholieke kerk hierachter en wordt hij opgepakt. Storm gaat er vandoor met het zetsel en zet hiermee zijn leven op het spel. Gelukkig helpt een onbekend meisje hem tijdens zijn vlucht en wordt zij al vrij snel zijn bondgenoot. Het blijft een strijd om het zetsel en Storm zet alles op alles om zijn vader van de doodstraf te redden. Maar of dat wel zo’n goed idee is…

Onze mening

Storm: Letters van Vuur is een prima familiefilm. Voor zowel kinderen als volwassenen is het een goede film om naar te kijken. Wel raden we je aan om geen kind mee te nemen die vrij snel dingen eng vind. Het speelt zich af in de middeleeuwen en dat was niet altijd even gezellig. Maar dat is ook precies wat het voor volwassenen weer wat leuker maakt. Het is niet allemaal een stuk vrolijker gemaakt dan hoe het daadwerkelijk was in die tijd.

De scènes waren stuk voor stuk er goed neergezet en goed gefilmd. Ook was het erg leuk dat ze in Antwerpen hebben gefilmd. Met zowel bekende als minder bekende acteurs en actrices is het een leuke gevarieerde cast. Vooral Davey Gomez en Juna de Leeuw, de twee jonge hoofdrolspelers, hebben ontzettend goed geacteerd. Het is een superleuke film om als gezin of familie heen te gaan. Als volwassene raad ik wel aan om jezelf wat geld te besparen en te gaan wanneer hij een keer op tv/netflix/videoland is. Ik denk namelijk dat het bij deze film qua beleving niet uit maakt of je hem in de bioscoop ziet of thuis. Wij vinden het gewoon een leuke film en niet meer dan dat!

Wij zijn dus niet super enthousiast over deze film maar als familiefilm is ie wel heel erg geschikt! Hieronder vind je nog de trailer mocht je twijfelen. En als je besluit om hem te gaan bekijken: heel veel plezier!